Digital post fra Herøy kommune

Fra 5. januar 2017 vil all post fra Herøy kommune sendes elektronisk via tjenesten SvarUt. Det vil si at du som hovedregel vil få brev fra oss i din meldingsboks i Altinn, eller i din digitale postkasse. Vår satsing på digital post er i tråd med regjeringens digitaliseringsprogram, der digital kommunikasjon skal være førstevalg i samhandlingen med det offentlige.
Hvis du ikke har valgt digital postkasse vil ditt brev bli sendt til din meldingsboks i Altinn. Når brevet er sendt til deg vil du få et varsel på sms eller e-post. Hvis du ikke leser brevet innen tre dager, vil brevet gå til utskrift og bli sendt til deg med vanlig brevpost.
Bedrifter /organisasjoner kan lese dokumentet elektronisk i «Min meldingsbok» på Altinn via rollen «Kommunale tjenester». Varsel sendes til registrert telefonnummer/e-post-adresse.
Innbyggere oppfordres til å oppdatere sine opplysninger i Kontaktregisteret. Dette kan du gjøre både fra www.altinn.no Lenke til et annet nettsted. og www.norge.no/
Lenke til et annet nettsted..



ringe oss på tlf. 75 06 80 00.
Sist oppdatert